Subject: Ed: Postimees
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Thu, 15 Feb 2024 18:13:33 +0300

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: neljapäev, 15. veebruar 2024 17:13
Adressaat: 'Karoliina Vertjajeva' <[email-masked]>
Teema: Vs: Postimees

Tere, Karoliina!

Vastas Ravimiameti müügilubade osakonna juhataja Aet Viispert:

Saadetud fotodel oleva toote pakendilt näeb lugeda, et tegemist on
toidulisandiga. Kuna toidulisandite järelevalvega tegeleb Eestis
Põllumajandus- ja Toiduamet, siis soovitame kommentaari saamiseks nende
poole pöörduda.

Apteegis turustatavatel ravimitel on eestikeelne ravimiteave kohustuslik.
Ravimi elektrooniline pakendi infoleht on leitav ravimiregistrist:
www.ravimiregister.ee <http://www.ravimiregister.ee> .

Erandjuhul võivad ravimi pakend ja infoleht olla võõrkeelsed, kui tegemist
on müügiloata ravimiga. Müügiloata ravim tähendab seda, et konkreetsele
ravimile pole Eestis müügiluba väljastatud, kuid sellele ravimile on
müügiloa andnud üldjuhul mõni teine Euroopa Liidu liikmesriik ning need
ravimid on samuti ohutud, efektiivsed ja kvaliteetsed. Müügiloata ravimit
võib arst patsiendi ravis kasutada vaid juhul, kui Ravimiamet on andnud
selle kasutamiseks nõusoleku.

Müügiloata ravimi kasutamiseks võib olla erinevaid põhjusi:

•             vajalikku toimeainet sisaldaval ravimil ei ole Eestis
müügiluba;

•             müügiloaga ravimil puudub vajalik ravimvorm, toimeaine
sisaldus, pakendi suurus või müügiloale vastav (eestikeelne) pakend;

•             müügiloaga ravimit ei turustata või on tarneraskus.

(Selgitav video: https://youtu.be/qf9E8BSJ5gU?si=hdzRVgngJHXsPEca)

Võõrkeelsete pakendite korral on väga oluline, et arst informeeriks
patsienti ravimi omadustest ja selle kasutamisest (näidustused, õige
annustamine ja manustamisviis, vastunäidustused, hoiatused, koostoimed
teiste ravimitega, kasutamine raseduse ja imetamise ajal, kõrvaltoimed,
mida teha üleannustamise korral jne).

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Tel 737 4140

[email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Saatja: Karoliina Vertjajeva <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 15. veebruar 2024 12:52
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Postimees

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Minu nimi on Karoliina, olen Postimehe reporter. Kirjutan artikli sellest,
et Eesti apteekides leidub endiselt ravimeid, millel on kaasas ainult
venekeelne infoleht. Lisan ka foto ühest köha ravimist mille nimetus on
kirjutatud eesti keeles, aga kaasasolev infoleht ainult vene keeles.

Seega tahaksin saada kommentaari selliste juhtumite kohta.

Miks Eesti apteekides selliseid ravimeid veel müüakse ning kust need
ravimid meie apteekidesse tulevad?

Kas Eestis on veel palju ravimeid, millel on ainult muukeelsed infolehed
kaasas? Millega see võiks olla seotud?

Kas selliste ravimite olemasolu ei riku Eesti Vabariigi seadusi?

Oleksin väga tänulik vastuse eest!

Karoliina Vertjajeva

+37253730732

[email-masked]
<mailto:[email-masked]>